Pasisemkime sveikatos gryname ore

20160525_104549Sveikos gyvensenos fakultetą lankantys studentai-senjorai paskutinę mokslo metų paskaitą praleido tikrai sveikuoliškai – lankėsi Birštono kurorte. Čia gėrėjosi medžių žaluma, Nemuno gaiva, ragavo mineralinį vandenį ir kvėpavo tyru oru. Justinas Marcinkevičius apie šį kraštą rašė: „Palaimintos vietos, reto vaizdingumo apylinkės. Atrodo, kad net ir senas Nemunas, smarkiai plušėjęs jas kuriant, liko pats jų grožio pakerėtas – ir ėmė puldinėti iš vieno krašto į kitą… Tai ir apsisukusi seniui galva, ir pats ėmęs nebesuprasti į kurią pusę teka, kur link savo vandenis plukdo. Ačiū jam už šį apsvaigimą, sukūrusį unikaliausią gamtos paminklą – 65 kilometrų ilgio Didžiąsias Nemuno kilpas. Nė viena Europos upė nėra šitaip pasidarbavusi“.

Atvykusią grupę iš Marijampolės TAU pasitiko guvus birštonietis – gidas Juozas. Pradėdamas ekskursiją jis supažindino su Birštono kurorto atsiradimo istorija, palydėjo mus ant Vytauto kalno, kur įveikus 169 laiptelius atsivėrė nuostabus kraštovaizdis – miškų žaluma, Nemuno mėlis, dangaus žydruma. Nusileidę nuo kalno ir aplankę garsųjį Vytauto paminklą, jėgas atgauti užėjome į mineralinio vandens paviljoną „Birutės vila“. Jame yra mineralinio vandens baseinas, fontanas ir vandens garinimo siena. Šiuose sveikatingumo namuose visi pakvėpavome sveikatai naudingu mineralinio vandens prisotintu oru, pasiilsėjome.

Atgavę jėgas gido lydimi nukeliavome Kneipo sodo link. Pagal vokiečių dvasininko Sebastiano Kneipo rekomendacijas įrengtas skirtas procedūroms su šaltu vandeniu organizmo grūdinimui, imuninės sistemos stiprinimui. Sveikatinimas pagal S. Kneipą sustiprina visą organizmą, grūdina kūną ir sielą, stiprina imuninę sistemą. Holistinis sveikatos gerinimas pagal Kneipą remiasi 5 elementų sistema: vandens terapija, judėjimo terapija, vaistažolių terapija, harmonijos terapija, sveika mityba.

Su mus lydėjusiu gidu atsisveikinome centrinėje miesto aikštėje – iš ten keliavome į miesto parką, kur pušelių apsuptyje antrakursiams buvo įteikti diplomai. Parke įsikūręs ir vienintelis Lietuvoje mineralinio vandens garinimo bokštas „Druskupis”, kuris 50–80 metrų spinduliu aplink jį leidžia kvėpuoti sveikatai naudingų mineralų prisodrintu, „jūrinio efekto“ oru. Pakvėpavę sveiku „jūrinio efekto“ oru, gerai nusiteikę, sužinoję daug naujienų apie Birštoną atsisveikinome su kurortu ir patraukėme gimtųjų namų link.