Liga ar sveikata – pasirenkame patys!

20160316_130506Kovo 16 dieną Trečiojo amžiaus universitete apsilankė provizorė Genovaitė Gataveckienė. Ji skaitė paskaitą apie sveikatą ir su ja susijusias ligas. Paskaitos metu buvo galima išgirsti daug naudingos informacijos, kurią pritaikius sau galima pradėti daug sveikesnį ir geresnį gyvenimą.

Pirmoji diskusijos skaidrė skelbė: Liga ar sveikata – pasirenkame patys! Ir iš tiesų, juk kiekvienas kontroliuojame savo gyvenimą taip, kaip mums atrodo geriausiai ir dėl visų sveikatos problemų galime kaltinti tik save, o ne ką nors kitą. Ar dažnai atkreipiame dėmesį į organizmo mums siunčiamus signalus? Pavyzdžiui, galvos skausmas, gerklės džiuvimas ar nugaros ar kitų vietų skausmai? Juk dažniausiai tokiu atveju išgeriame vaistų, tačiau vaistai nėra išeitis. Jie gali tik sumažinti skausmą kuriam nors laikui, tačiau jeigu už viso to slypi ne tik paprastas galvos skausmas, o liga, kuri pradeda plisti mūsų organizme? Geriausia tokiu atveju kreiptis į gydytoją, kuris nustatytų esamų simptomų priežastis ir paskirtų gydymą, nes vaistų gėrimas gali privesti prie dar didesnės patologijos. Pavyzdžiui, kompensuojamiems vaistams 2014 metais buvo išleista apie 20 mln. eurų.

Labiausiai šoktelėjusios ligos 2015 m.: 1) Hipertenzinės ligos 2) Anemija 3) Cukrinis diabetas. Pagal dr. Hulda Reghar Clark yra tik dvi priežastys dėl visų mūsų ligų: 1) Organizmo užteršimas dėl mitybos; 2) Dėl turimų parazitų. Pavyzdžiui, kasmet iš 50 mln. mirštančių žmonių, 16 mln. miršta dėl parazitinių užkrėtimų.

Mityba – vienas iš svarbiausių dalykų, lemiančių mūsų sveikatą. Priklausomai nuo kokį maistą ir kokiomis porcijomis valgome, priklauso kokią sveikatą ir figūrą turėsime. Mitybos schema davė mums „piramidės“ formos gyventojus. Tai ypač jaučiasi Amerikoje, teigė Genovaitė Gataveckienė. Ir iš tiesų, nuo netinkamo maisto ar netinkamų porcijų, sutrinka organizmo hormonai, kurie sukelia pakitimus organizme ir žmonės pradeda stambėti. Mūsų mityboje turėtų būti apie 55% angliavandenių (daržovės, vaisiai), 30% riebalų (riebi mėsa, žuvis, grietinė), 15% baltymų (pienas, varškė, kiaušiniai). Taip pat mityboje svarbu ir maistinės skaidulos (grūdai, vaisiai, riešutai), kurių per dieną reikėtų suvalgyti bent po 25-30 g. Svarbios ir fito medžiagos, kurios gaunamos iš mūsų natūraliai užaugintų produktų. Na, ir žinoma vitaminai. Įdomu tai, jog paros vitaminų dozė nustatyta prieš 90 m. ir yra išlikusi iki dabar.

Dažnai iškyla tokia problema, jog valgyti pradedama ne dėl noro, o todėl, kad valgyti yra malonu ir skanu. Daugiausiai tokie produktai būna tiesiog perdirbtas maistas, kuris duoda greitą energiją, tačiau po kelių valandų vėl norime valgyti. Reikia nepamiršti, jog prastas maistingumas = prasta sveikata, todėl valgant tik nesveiką arba perdirbtą maistą prasideda organizmo badas, dėl kurio iškyla daug sveikatos problemų.

Jeigu paklaustume senovės lietuvių, koks būtų jų mėgstamiausias patiekalas, turbūt jie mums atsakytų, kad tai būtų bulvės kartu su raugintais kopūstais, nes tai ne tik labai skanu, tačiau ir labai teigiamai veikia mūsų žarnyną, kuris yra atsakingas už maisto virškinimą ir gerųjų medžiagų įsisavinimą. Seniau lietuviai valydavo organizmą pasninkaudami, t.y. susilaikydami nuo mėsos ir produktų su daug cukraus. Pasninko metu iš organizmo lengviau pasišalina visi šlakai, toksinai ir kt. Bažnyčios kanonas teigia, jog pasninko geriausia laikytis nuo 14 iki 60 metų.

Taigi patys pasirenkame ar mūsų vaikai bus sveiki. Pavyzdžiui, jei neduotume mažiems vaikams (iki 2m.) saldainių, jie ir užaugę jų nenorėtų arba valgytų ne tiek daug. Juk geriau duoti vaikui suvalgyti morką, kuri bus daug kartų naudingesnė nei bet koks saldainis. Juk morkos pasižymi dar ir tuo, jog naikina kirmėles.

Tad kas ieško, tas randa!

Robertas Žalnieraitis, Kultūros ir sporto III kurso studentas

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s